Hírek Roadmap Univerzum Széria Letöltések

Chat

 
ROADMAP

 
Magazin Megjelenések

9.szám

2019. Szeptember 27.

 

 
Random SAO



Artist: るみえ

 


Univerzum - Játékmechanikák - Avatár



A lap elkészültének jelenlegi állapota:
- Angol alap elkészítve
- Fordításra várakozik
- Linkekre vár

Avatár

Leírás

Egy Avatár (仮想体アバター, Abatā, szó szerint "virtuális test") a játékok világában a grafikus megjelenése egy játékosnak, ami egy három dimenziós alakot vesz fel a játékokban vagy virtuális világokban. A játéktól függően az avatárt teljesen vagy részlegesen lehet alakítani, esetleg kötött a megjelenése.

A Sword Art Online Univerzumban, a MélyMerülés rendszer megengedi a játékosoknak, hogy teljesen beleélhessék magukat a játékba és teljes szabadságot kapnak az avatárjuk irányítása felett egy VR konzol segítségével. Ezek mellett megengedi a játékosnak, hogy megtapasztalhassa a virtuális világot a VR konzol segítségével, ami rekreálja az érzékeket az avatárnál azzal, hogy a játékos agyának bizonyos pontjainak elektromos jelet küld.

A legtöbb VR játékban a nem szigorúan fixált, hogy egyezzen a játékos valós nemével, mivel hosszas időt bent töltve az ellenkező nem avatárjában utóhatásokat válthat ki.

Érzékek

Ízlelés

Enni egy virtuális valóságban, mint a Sword Art Online-ban nem szimulálja az ételbe harapás érzését. Helyette ezek a virtuális valóságok használnak egy úgy nevezett Íz Reprodukáló Motort, amit az Argus és a kapcsolódó környezet programozó dizájnerek állítottak össze. Ez a rendszer előre leprogramozott jeleket küld különböző ételek "evéséről" és ezzel a használót be tudják csapni, úgy tudja érezni, mintha ténylegesen enne azzal, hogy hamis jeleket küldenek az agynak a hőről, ízről és illatról, hogy becsapják azt. A rendszer erdetileg diétázóknak lett tervezve vagy azoknak, akiknek vissza kellett fogni a bevitt ételmennyiséget. Mivel a virtuális világban egy hamis telített érzést generál a játékosnál ez a rendszer, nem ajánlott sokat enni bent, vagy pont evés előtt teletömni magad, mivel kijelentkezést követően egy darabig az érzés még megmarad.

Bár a virtuális valóságok rendelkeznek alkoholos italokkal, a játékosok teste nem emészt egy cseppnyit sem, a legtöbben a játékos nem részegedhet le ezektől az italoktól, bár a játékosok érezhetnek egy kis könnyed érzést, ha sokat isznak egyszerre. Az Alicizáció Projektben azonban az alkohol ivása létrehozza a részegedés érzését, annak ellenére, hogy a felhasználó teste nem fogyaszt iszik valójában alkoholt.

Érzelem Ábrázolás

A Sword Art Online rendelkezett egy megdöbbentő rendszerrel, ami rekreálja a játékosok érzelmeit a virtuális avatárjukon, de szokása túlozni azon. Nagyon rövid időbe telik, hogy szomorúságot követően könnyek szökjenek elő, míg harag esetén ezt egy vörös fejjel és kibukkano erekkel jelzi a fejeken.

Személyreszabás

A Sword Art Online bétájában minden játékos szabadon szerkeszthette az avatárját: a játékosok szabadon választhatták a magasságuk és alkatuk, arci jellegzetességeiket és még nemet is választhattak az avatárjuknak. A magssság azonban befolyásolta a játékmenetet a játékosnál, más magasságot választva befolyásolta a játékos távolságérzetét és akadályozta a normális mozgásban amíg hozzá nem szokott.

A haláljáték bejelentését követően, minden játékos avatárja átváltott a valós megjelenésére a NerveGear által begyűjtött információk alapján. Bár a játékosok már nem tudták se a magsságukat, alkatukat vagy az arci jellegzetességeiket beállítani, a játék még mindig engedte a hajstílus, szín és szemszín változtatását. A játékosok hajszíne megváltoztatható hajfestékkel, amit vagy boltban, vagy magasabb szinteken ritka dobott tárgyként lehet beszerezni.

ALfheim Online-ban és Gun Gale Online-ban a játékos megjelenése random generálással történik a fiók készítésének idejében, bár ALfheim Online-ban a választott megjelenés kicsit különbözik attól függően, hogy milyen tündér fajt választasz, mivel mindegyik fajnak megvan a jellegzetessége, például a Sellőknek kék hajuk van, míg minden Macska Szithnek macska fülük van a hegyes elf fül helyett. Bár a megjelenés random generált az ALfheim Online-ban, a játékosoknak meg van adva a lehetőség, hogy fizessenek azért, hogy újra alakíthassák a karakterüket vagy használjanak játékon belüli fodrászokat, amivel a hajstílus alakítható, míg a Sword Art Online-ból konvertált avatárok megtartják a nagyja eredeti jellegzetességeiket a kicsi változtatásokon kívül, mint a hajszín váltás vagy az elf/macska fül.

Sebződés és Fájdalom

A legtöbb virtuális valóság játékban a sebzést, amit az avatár elszenved egy piros fénnyel jelzik a sebzett területnél. Bármelyik játék, ami A Magot veszi alapul Fájdalom Elnyelővel rendelkezik, ami eltünteti vagy félrevezeti a használót azzal, hogy törli a fájdalom jeleket, amiket az avatár elszenvedne, bár intenzív negatív visszajelzés esetén, mint mondjuk egy mágikus robbanás lehetnek váratlan hatások a játékos testén fejfájás vagy szédülés formájában pár óráig.

Bár a funkció állítható, nem lehet teljesen kikapcsolni. Az egyetlen kivétel, amiről eddig tudunk ALfheim Online, ami a Sword Art Online szerverének egy másolatán alapszik, ezáltal Kirito teljesen ki tudta kapcsolni Heathcliff admin jogait használva az Oberon elleni harcban.

ALfheim Online-ban a Fájdalom Elnyelőnek 10 szintje van, aminél a 10-es szint a teljes fájdalom elnyelés és a 0-ás szint az elnyelő hatásának kikapcsolása. Ha a Fájdalom Elnyelő 3-as szint alatt van, az behatással lehet a játékos valós testére is.

Bár az Alicizáció Projekt is használja A Magot, a Fájdalom Elnyelő inaktív. Mivel ez egy realisztikus szimulációja az életnek, minden sérülés, amit az avatár szenved valós fájdalom érzetet ad vissza. Kirito meg is jegyezte, hogy a virtuális valóságban elszenvedett sérülés még fájdalmasabb is volt, mint a valóságban lenne, mivel az agy normális esetben olyan kémiai anyagot állít elő, ami csökkenti a fájdalomérzetet vagy a személy kómába kerül egy önvédelmi mechanizmus során. Emellett, ebben a világban az avatárod vérezhet, ha megsérül és bele is halhat, ha nem látják el azt.

Elhalálozás

A Sword Art Online-ban és Gun Gale Online-ban minden avatár halála a játékban, legyen az játékos vagy sem az avatár végtelen poligonokra törésében mutatkozik meg. Ekkor az elpusztult avatár vagy véglegesen törlődik, mint a Sword Art Online esetében, vagy rekreálódik egy újraéledő ponton, mint az Újjáéledés Termében egy elhalálozásért járó büntetést követően, ami a SAO bétájában és a Gun Gale Online-ban lehet tapasztalat vesztés vagy tárgy elvesztése, amit a játékos vagy magánál, vagy a leltárában tartott.

ALfheim Online-ban a nem játékos karakterek halálát még mindig poligonokra töréssel jelölik, azonban az avatárja az elhunyt játékosnak egy tűzlabdává alakul, amit Maradvány Fénynek neveznek. A tűz színe függ a tündér fajától. A Maradvány Fény lehetővé teszi, hogy a játékos egy bizonyos ideig a halál helyén maradhasson, így pedig feléleszthetik ott helyben is egy újraélesztő mágiával vagy felélesztő tárggyal, ha a szövetséges játékos időben tudja használni a tárgyak vagy mágiát. Mindegy, hogy a játékos feléled így vagy sem, akkor is megkapja a halálért járó büntetését. A Maradvány Fény alakja lehetővé teszi azt is, hogy ideiglenesen megfigyeljék a harcmezőt, mielőtt újraéled.

Az Alicizáció Projektben amikor egy emberi egység meghal, fehér nyilak zúdulnak le fentről és elkezdik szétszedni a személy fejét, jelképezve az Ingófény törlését a szerverről. Még ha az avatárt újra is élesztik, a törölt részeket nem lehet visszaszerezni, így legjobb esetben is a személy emlékkiesést szenvedhet el újraéledést követően, míg legrosszabb esetben a fontosabb darabkák törlődtek ki az újraélesztő művészet előtt, ebben az esetben a személy nem jön vissza, még ha az Élete rendbe is lett hozva.

Érdekesség

  • A web verzióban meg lett említve, hogy a SAO megjelenését követően a játékban nem figyelik a játékos valós testének növését, így az avatárok paraméterei fixáltak azon az értéken, amit a NerveGear szkennelt a SAO-ba belépést követő első alkalommal.

 

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?